LG VR6470LVM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG VR6470LVM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

GJvL 17-10-2016

Nuttig - maar niet ideaal

Geschreven voor: LG VR6470LVM

Hombot installeren en laten starten is eenvoudig. Hommie geprogrammeerd dat hij 's nachts aan de slag gaat en hij haalt flink wat hondeharen weg, waar wij niet zelf achteraan hoeven.
Maar het reservoir is erg klein (ECHT elke dag legen) en de borstel zit vol met haren (ECHT elke dag leegplukken). Bovendien blijken onze meubels met horizontale buizen over de grond een onneembaar obstakel. Geen weggegooid geld maar ook geen mirakeltje dus.

Pluspunten

• Kuist 's nachts
  • Houd redelijk schoon

Minpunten

• Klein reservoir
  • Borstel schoonmaken
  • Kan niet alle meubels aan

Just42nite 12-10-2016

Erg praktisch!

Geschreven voor: LG VR6470LVM

De stofzuiger zoemt rustig met gezellige piepjes en soms een bijna-verstaanbare tekst door het huis heen. Laat zich niet door veel tegenhouden, al vindt hij het onder de bank blijkbaar erg fijn, en meestal moeten we hem daar dan ook weer wakker maken aan het eind van de dag. Tot die tijd heeft hij meestal het ergste vuil en stof al weggehaald, en kom je dus thuis in een schoon huis. Erg prettige oplossing voor een huishouden met kids die op de grond spelen!

Pluspunten

• Het fenomeen robotstofzuiger op zich
  • Doet zijn werk

Minpunten

• Hou rekening met een te lage bank!

Raymond 11-10-2016

stil, grondig en feilloos

Geschreven voor: LG VR6470LVM

Dit is mijn eerste robotstofzuiger zelf na enthousiaste ervaring van vrienden. Wat mij opvalt is de stilte en dat hij zelf harder zuigt waar nodig. Je kan gewoon tv kijken of muziek luisteren zonder dat het geluid irritant is. Nog handiger is hem aan te zetten als je weg bent of dit in te stellen. De gebiedsmodus is echt ideaal als je hem op een standaard plek hebt staan, je ziet na twee keer al dat de stofzuiger zelf erg efficiëntere route vindt om de ruimte te reinigen. Ook onder de bank en om de dopjes van de stoel is het nu iedere dag schoon zonder dat ik er omkijken naar hebt.

Pluspunten

• echt stil
  • zeer grondig
  • vuilbak is makkelijkte legen
  • door de sensors geen botsschade

Minpunten

• laadstation glijd makkelijk weg

Jacques de Vries 11-10-2016

Minder haren op de bank dan met een normale stofzuiger

Geschreven voor: LG VR6470LVM

Omdat mijn vrouw en ik allebei werken, kwamen we niet elke dag aan stofzuigen toe. Echter hebben we twee katten, en is dagelijks stofzuigen de enige manier om iets te beginnen tegen het oerwoud van kattenhaartjes dat na verloop van tijd het huis overwoekert. Daarom waren we al op zoek naar een robotstofzuiger om dit klusje over te nemen. We hadden ons oog op een bepaald model dat specifiek geschikt was voor kattenhaar, maar kwamen deze VR64702LVM tegen op iBood.com en konden die deal niet voorbij laten gaan. Hij overtreft onze (door de lage prijs realistische) verwachtingen in alle opzichten.

* Hij is heel stil - dit scheelt een frequent stressmoment voor de katten
* Hij zuigt uitstekend - verbazingwekkend genoeg minstens zo goed als onze oldschool Miele (met dierenhaaropzetstuk)
* Het is een 100% vervanging van een oude stofzuiger - we hielden er rekening mee dat we eens in de zoveel tijd nog eens met de grote stofzuiger door het huis moesten maar in de praktijk is dat niet nodig omdat hij grondig alles meeneemt.
* Het leerproces is indrukwekkend - mijn geplande maatregelen om het huis "hom-bot-proof" te maken bleken na verloop van tijd overbodig; hij heeft zelf uitgevogeld hoe hij probleemplekken (kabels onder de bank, lage rigide objecten) moet mijden.
* Hij is heel gebruiksvriendelijk - hij geeft door spraaksignalen zijn status aan en de bediening voor zover nodig werkt heel intuïtief.
*Hij past onder al onze meubels dus er hoopt zich ook nergens meer stof op.

Het allerbelangrijkste voor ons is dat het hele stofzuigproces nu bijna helemaal geautomatiseerd is (we hoeven hem alleen zelf te legen af en toe). Hij doet zijn ronde dagelijks op een bepaald tijdstip en als gevolg hebben we in de praktijk veel minder stof in huis en haartjes kunnen zo ook hun weg in onze meubelbekleding niet meer vinden. Gezien de tijdsbesparing een fantastische investering.

Pluspunten

• Stil
  • Slim
  • Zuigt goed
  • Gebruiksvriendelijk
  • Amusant

Minpunten

• Hij moet even wennen in het begin
  • Hij heeft 40x30 cm oppervlak nodig in de woonkamer
  • Hij doet niet ook de afwas of de kattenbak

Spencers 11-10-2016

Elke dag een schone vloer

Geschreven voor: LG VR6470LVM

Nadat een huisstofmijtallergie was vastgesteld was ik op zoek naar een robotstofzuiger die elke dag de beneden en bovenverdieping kon stofzuigen. De Hombot was niet onze eerste keus, maar we kwamen deze Hombot tegen voor een aantrekkelijke prijs.

We hebben de gok gewaagd en hij is na meer dan een maand nog niet in het trapgat gevallen. Verder blijkt hij ver boven verwachting te presteren. Als je technisch handig bent is hij makkelijk aan te passen. Ik heb ons exemplaar inmiddels voorzien van Wifi, zodat ik hem kan stoppen/starten via mijn telefoon en op afstand dmv de camera kan zien waar de stofzuiger momenteel actief is. Ik durf te zeggen dat de Hombot met Hepa filter grondiger stofzuigt dan dat je zelf doet, omdat hij er alle tijd voor neemt om elk stukje minimaal 2x te bereiken. Met name onder onze boxspring waar hij net onder past is hij zeker grondiger dan wij al zwaaiend met een gestrekte arm :-). Het enige wat minder is hoe hij moeite heeft met stoelen met buizenframes. Maar dat lossen we op door de stoelen tijdelijk op de eettafel te plaatsen.

Kortom, we zijn erg blij met onze stofzuiger.

Pluspunten

• Hepa
  • Firmware is te tweaken
  • Grondig

Minpunten

• Buizenframes zijn lastig

Marko_J 11-10-2016

Opvallend stil, en navigeert zonder problemen door kamers

Geschreven voor: LG VR6470LVM

Na een Roomba 555 en Neato is deze LG de derde robotstofzuiger die ik gebruik, en het is de beste van die drie. Hij doet opvallend stil z'n werk, heeft een grote opvangbak en een goed Hepa-filter. 2 roterende borstels zorgen ervoor dat hij alles op z'n weg verzamelt.

Hij navigeert ontzettend goed; scant de ruimtes en 'leert' daarvan. Hij botst bijna nergens tegenaan. In tegenstelling tot Roomba trekt de LG baantjes, hij zigzagt door de ruimtes, en werkt het zo efficiënt af.

Zoals alle robotstofzuigers houdt hij niet van kabels en andere moeilijke obstructies op de vloer. Een nadeel van deze versie is dat hij beperkt te programmeren is; er kan een tijdstip ingesteld worden waarop hij automatisch gaat stofzuigen, maar dat geldt dan voor elke dag. Je kan geen dagen selecteren. Ik vind het niet nodig dat hij dagelijks een ronde maakt, dus ik start hem zelf 1 a 2x per week als ik het huis verlaat.

Pluspunten

• Stil tijdens gebruik
  • Leert zelf de ruimtes
  • goed hepa-filter en grote opvangbak
  • maakt intelligent zig-zag patroon

Minpunten

• Beperkt te programmeren

Niek 11-10-2016

prima robotstofzuiger, weinig last van geluid

Geschreven voor: LG VR6470LVM

De hombot (LG VR6470LVM) gekocht en eigenlijk zeer blij mee, de prijs-kwaliteit verhouding is prima in orde en de robotstofzuiger doet goed zijn werk, wat wij erg belangrijk vonden was het geluid i.v.m. overlast als je bijvoorbeeld tv aan het kijken bent maar dat valt dus echt reuze mee, je moet geen snoeren of dergelijke los hebben liggen wat dat vind deze stofzuiger niet prettig maar voor de rest doet hij het prima, wij dragen hem ook vaak naar de 1e verdieping zodat hij hier zijn gang kan gaan, prima aankoop.

Pluspunten

• minder lawaai dan normale stofzuiger
  • nauwkeurig en snel

Minpunten

• dweilfunctie is niet handig
  • dockingstation moet ergens staan

Lammeren 11-10-2016

Topzuiger ideaal voor huisdieren en stof.

Geschreven voor: LG VR6470LVM

Voor dit product gekozen ivm een gezelschapsdier allergie. Ondanks dat toch een huisdier. Hierdoor moest er eigenlijk dagelijks gestofzuigd worden om geen last te hebben. Deze robotstofzuiger lijkt zelf beter te werken! Zuigt zelfs de droogloopmat haarvrij!
Tevens een super makkelijke bediening, inclusief afstandbesturing voor dat ene plekje dat je even snel gezogen wilt hebben.

Pluspunten

• Ideaal voor huisdierharen
  • Goede prestatie op kleden
  • Heel makkelijk in te stellen.

Minpunten

• Vrije ruimte oplaadstation lijkt veel

Hombot gebruiker 11-10-2016

LG Hombot

Geschreven voor: LG VR6470LVM

De machine functioneert goed tot zeer goed, wat hij van een ogenschijnlijk schone vloer af weet te zuigen en borstelen verbaasd me regelmatig.

ook de mogelijkheid om hem in een ruimte te zetten boven en dan zijn gang te laten gaan is erg handig.

Ik heb de ervaring dat de huisinrichting op hem afgestemd moet worden omdat hij anders vastloopt of stopt. toch werken de sensoren goed en gaat hij met abnormaliteiten goed om erg knap. Bij een trap durf ik hem toch niet te laten werken omdat ik er vrij zeker van ben dat hij dan beneden ligt. wellicht zou zoiets te ondervangen zijn met speciale strips oid.

Kortom een handige aanvulling voor een consequent geruimde vloer.

Pluspunten

• 100 m2 is dagelijks prima te onderhouden
  • goede basis voor een net huis

Minpunten

• loopt vast op hoge tapijten (herkend ze ook niet)
  • Niet bekwaam voor trappen/afgronden

R 11-10-2016

Stil, schoon en handig!!

Geschreven voor: LG VR6470LVM

De LG VR6470LVM doet wat ie moet doen en dat lekker stil en grondig.

Let op ! de stofzuiger laat zich niet zomaar tegenhouden niet te zware vazen etc van de vloer, anders vindt je ze ergens anders in je kamer terug nog erger...en schoenen etc met een veter vind ie erg lekker, maar loopt ie wel op vast.. ;-)

De LG VR6470LVM is erg makkelijk schoon te maken en gaat wanneer de accu bijna leeg is naar zijn laadtstation terug en hervat na laden waar ie is gebleven.

Ook is de stofzuiger mooi om te zien en is het prettig met de instellingen de je via een stem terug te horen krijgt hoe ie is ingesteld.

Pluspunten

• Stil
  • Grondig

Minpunten

• Nog niet gevonden

Dalverian 30-05-2016

De toekomst

Geschreven voor: LG VR6470LVM

Wat een mooi apparaat. Goed vormgegeven en een vriendelijke stem (Ja! Dit apparaat praat tegen je!)
De Hom-bot 2 van LG heeft mijn verwachtingen overstegen.
Ik ben altijd een beetje tegen de robot stofzuigers geweest. Mede omdat ik niet in een doorzon woning leef, en geen potlootstreepjes op de vloer heb staan voor de meubels. Er ligt dus altijd wel iets.
Snoeren, speeltjes van de hond, kinderspeelgoed enzovoort.

De Hom-bot doet het eigenlijk best goed. Veel word aan de kant gedrukt (de kleine speeltjes, en lichte beertjes enzo.)
Soms raakt hij nog wel eens verstrikt in een snoer, maar om hulp roepen kan deze ook.

De stofzuiger zuigt goed aan de randjes, en met de zuigkracht is ook niks mis. Het stofbakje vind ik persoonlijk wat klein, maar ik zie zo snel niet hoe ze dat groter kunnen maken.

Verder vind ik de accuduur best ok. een minuut of 20 vol aan stofzuigen, om daarna zelf het oplaadstation te vinden. Helemaal goed.

Hij kan ingeprogrammeerd worden om op bepaalde momenten te gaan zuigen, dus op dagen of uren waarop je zelf het minst last er van hebt.

Wat betreft de featureset is het ook wel goed. Deze kan ook dweilen (nog niet geprobeerd) en ook de borstels doen goed hun werk in alle hoekjes en randjes.

Hij past onder en langs veel van mijn meubels, maar ondanks dat hij onder mijn tafeltje door zou passen, weigert deze daar langs te gaan. Is net te laag denk ik.

De afstandsbediening is ook duidelijk en simpel in gebruik. Eigenlijk het hele apparaat wel. De afstandsbediening kan worden opgeborgen in het oplaadstation, zodat je deze altijd weer kan vinden. (ben er zelf nogal een kluns mee namelijk!)

Verder kan je de stofzuiger ook nog handmatig bedienen met de afstandsbediening. Dus kan je precies daar zuigen waar je wilt.

Een zeer handig apparaat voor een goede prijs

Angelique 30-12-2015
Geschreven voor: LG VR6470LVM

Na lang treuzelen de hombot square met dweildoekje gekocht. Hadden we veel eerder moeten doen! Inmiddels een heeft een kennis er ook een gekocht nadat hij onze verhalen.hoorde. Hier staat dagelijks aan, ivm allergieen. Ondertussen kan ik andere dingen doen in het huishouden. Ik zet hem inmiddels ook op de bovenverdieping in, gewoon in de slaapkamer zetten en op start drukken. Dagelijk veel vuil uit de opvangbak halen, vind alleen het dekseltje een beetje teer met name bij de scharnieren.

Miran 27-12-2015

Top Stofzuiger.
heel fijn goedwerkende stofzuiger robot van LG
Hij doet goed zijn werk, boven en beneden vloer altijd schoon, nog leuk om naar te kijken ook
ik ben er heel blij mee, gaat goed langs de plinten en bots nergens tegen aan, alleen losse kleine spulletjes ( zoals kadootjes onder de kerstboom ) neemt hij graag mee,
top produkt van LG

Chin 31-10-2015
Geschreven voor: LG VR6470LVM

Bij het uitzoeken van de een stofzuigerrobot kwam deze het beste uit de vergelijkende testen. Bovendien ziet hij er strak uit.

Vandaag de HOMBOT binnengekregen en direct uitgeprobeerd. Ik ben onder de indruk hoe stil hij is en hij neemt netjes alle randjes mee. Bovendien rijdt hij mooi onder mijn bed en mijn bank door. Het plan is om hem elke dag het huis te laten schoonmaken als ik naar mijn werk ben. Ik verwacht niet dat ik nooit meer hoef te stofzuigen, maar het huis zal in ieder geval een stuk schoner zijn!

Martygofast 09-10-2015
Geschreven voor: LG VR6470LVM

De Hombot is een maatje geworden. Bij daglicht te gebruiken en gaat vanzelf terug naar het laadstation. Die wil hij wel eens missen als de aanloopruimte beperkt is. Ieder keer wanneer hij klaar is merk je het resultaat van zijn werk in het opvangbakje. Dagelijks gebruiken wordt dan bijna een must als je het vuil ziet. Echter is het ook verstandig om het na iedere beurt te legen.

Het is jammer dat wanneer hij in de problemen komt te veel zijwaards eruit te komen. Wanneer hij achteruit zou gaan hoe het is komen aanrijden zou het minder vaak in de knel komen. En hoef je het minder te zoeken waar het is en opnieuw aan te zetten. Het zorgt er ook voor dat je je vloer zo leeg mogelijk houdt zodat het lekker zijn gang kan gaan. De eerste twee keer goed in de gaten houden waar het riskant wordt of vastloopt en je huis daaraan aanpassen.

Het is geen defitieve oplossing voor een snoer stofzuiger, maar die hoef je nu maar één/twee keer in de week te pakken met huisdieren! Waarom bestond dit niet 10 jaar geleden?

Nu nog hopen dat het in ieder geval 5 jaar mee gaat en de service van LG in orde is, het is toch een hele aanschaf maar zeer zeker waard. Op naar de toekomst!

modjow 26-06-2015
Geschreven voor: LG VR6470LVM

Ideaal voor dagelijks gebruik. Het apoaraat is in te stellen om dagelijks een ronde te doen. Wel moet je ervoor zorgen om zoveel mogelijk vloer vrij te maken (bij ons gaan bijv. de kinderstoelen even op de tafel). Neemt goed de randjes mee. Heeft alleen wat last van spiegelende oppervlakken (bijv. pootjes van glanzend metaal), hier wil het nog wel eens tegenop rijden. Ook moeten losse snoeren uit de weg, al weet het zich er wel weer overheen te denderen. Gaat bij het einde van de ronde weer terug naar het oplaadstation.
Ook makkelijk even mee te nemen naar de bovenverdieping, stopt op tijd bij de trap. Als het dan klaar is, dan staat het gewoon stil (aangezien er geen basistation boven is).
Als er iets vast gedraaid is in de borstels, dan geeft het een duidelijke melding waar het probleem zit.
Het stofreservoir is makkelijk te legen en schoon te maken, het borsteltje hiervoor is handig op het reservoir geklikt. Mijn pakket had ook nog twee reserveborstels, een kam om de borstels schoon te maken (van lange haren), en een dweildoek (deze heb ik nog niet gebruikt).
Verder een mooie kleur rood. Heel erg blij met dit apparaat!!